В науково-методичному центрі в рамках дослідно-експериментальної роботи «Організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району» відбулися зустрічі з науковими консультантами проекту:
О.Л. Музикою (завідувач лабораторії психології обдарованості Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України).
В.П. Тименко (професор, вчений секретар відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, головний співробітник відділу діагностики обдарованої дитини Інституту обдарованої дитини НАПН України).
Н.А. Бельською (доктор псих. наук, заступник завідувача відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України).
Була досягнута домовленість про використання пакету матеріалів діагностичного інструментарію для виявлення ознак інтелектуальної обдарованості у дітей на різних рівнях освіти.
15.04. та 28.04.2016р. в науково-методичному центрі управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації за підсумками звітів І етапу дослідно-експериментальної роботи на тему: «Організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району» відбувся захист інноваційних, творчих проектів експериментальних закладів ДНЗ №№ 190, 263, 523, 527, 531, 579, 636, 660, 661, 668, 685 «Наукова складова Програми «Дитячий науковий клуб».
11.03. 2016р. у відділі обдарованої дитини відбулася науково-методична нарада директорів дошкільних навчальних закладів,учасників дослідно-експериментальної роботи на тему «Організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району».
У нараді взяли участь директори: Голєва Т.М. (ДНЗ №190), Тимошенко Т.А. (ДНЗ №263), Вернидуб М.О. (ДНЗ №523), Вечірко Л.В. (ДНЗ №527), Пасічник Н.М. (ДНЗ №531), Шмигун А.В. (ДНЗ №579), Лобанова Л.І. (ДНЗ №636), Пархоменко В.І. (ДНЗ №660), Савченко Т.Д. (ДНЗ №661), Шубська Л.Ф. (ДНЗ №668), Фабрицій К.В. (ДНЗ №685).
Учасники обговорили критерії моніторингу якості впровадження І та ІІ етапів дослідно-експериментальної роботи. Висловили пропозиції щодо коректування програми ІІ етапу дослідно-експериментальної роботи на 2016-2019 рр. Погодили план захисту педагогів-новаторів, учасників проекту «Науково-педагогічна лабораторія». Обрали формою захисту сценаріїв Дитячого наукового клубу – презентацію.
З 20.03.2016 року оголошується підготовка колективів експериментальних закладів ДНЗ №№190, 263, 523, 527, 531, 579, 636, 660, 661, 668, 685 до здобуття грантів КМДА відповідно до програми «Освіта Києва. 2016-2018роки». Номінація «Перспектива освіти».
У відділі обдарованої дітьми започатковано інноваційний проект «Наукова педагогічна майстерня». В рамках проекту творчі групи експериментальних закладів освіти створюють науковий контент змісту програми природничо-екологічного спрямування «Дитячий науковий клуб» для дітей з підвищеним рівнем пізнавальної активності старшого дошкільного віку.
10.02. 2016 року Руденко Світлана Володимирівна у відділі обдарованої дитини презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Людина. Громадянська освіта. Патріотичне виховання".
09.02. 2016 року Лапушенко Ірина Петрівна та Троян Віолетта Іванівна презентували інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Підводне царство".
08.02. 2016р. Чуян Олена Миколаївна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Птахи".
04.02. 2016р. Бондарчук Ірина Володимирівна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Рослини на планеті Земля".
03.02. 2016р. Ярощук Інна Василівна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Тварини".
02.02. 2016р. Чхало Тетяна Володимирівна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Космос. Всесвіт".
01.02. 2016 року Ткаченко Надія Анатоліївна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на теми: "Дерева та кущі" та "Сонячне світло і тепло".
28.01. 2016 року Гаркавенко Євгенія Миколаївна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на теми: "Повітря" та "Сила природи. Стихії".
27.01. 2016 року Сорокіна Алла Володимирівна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на теми: "Водойми" та "Комахи".
26.01. 2016 року Здоровейщева Людмила Ігорівна та Карасьова Ірина Володимирівна презентували інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на теми: "Вода" та "Квіти".
14.01. 2016 року Осадча Анна Борисівна презентувала інформаційні, ілюстративні, дидактичні матеріали для створення інноваційного проекту на тему: "Природа, як інтеграційна система. Віртуальна екскурсія".
(Міжнародний проект)
В Оболонському районі розпочато діалог держав.
На запрошення польської сторони у листопаді 2015р.працівники управління освіти взяли участь у IV Форумі КМО, що відбувся у Центрі Науки Копернік (Варшава). Предметом зустрічі стала домовленість про співпрацю і успішну реалізацію освітніх завдань в умовах європейської інтеграції країни.
17 грудня 2015р. з візитом до Оболонського району прибули провідні спеціалісти Центру Науки Копернік з Варшави:
Малгожата Ратковска - Координатор Східних проектів Центру Науки Копернік
Елена Жмінько - Консультант по Східним проектам у Центрі Науки Копернік
Артур Франчук - Специаліст в програмі КМО відділу освіти Центру Науки Копернік.
В рамках зустрічі з начальником управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації Вахнюк Н.М. сторони домовились про підписання Угоди про співробітництво, розвиток партнерських стосунків і висловили наміри щодо створення спільних освітніх проектів та співпрацю в сучасній освіті педагогів та науковців. Так був створений новий контент публічного діалогу на основі ідентичності двох держав.
В плані співпраці, що почалась, провідні фахівці Центру Науки Копернік провели майстер-клас для учасників дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району».
20-21 листопада 2015 року у Центрі Науки Копернік (Варшава. Польща) відбувся ІVФорум КМО.
У роботі Міжнародного Форуму взяли участь представники України, Білорусії, Грузії, Литви, Латвії та Польщі. Форум відкривав директор Центру Науки Копернік Pobert Firmhofer. Він наголосив на тому, що Центр Науки Копернік підтримує всіх, хто займається наукою, об’єднує тих, хто бажає вчитися і через дослідницький проект відкриває світ.
«… ми досліджуємо процес сучасної освіти і це для нас надзвичайно складна робота, яка передбачає впровадження нових методів та інноваційних ідей. Сучасні педагоги користуються в роботі з дітьми знаннями ХІХ століття, тому зобов’язані навчитися вчити дітей по іншому. Ми не можемо вчити дітей по старому, педагог повинен знаходитися в пошуку і в цьому є ризик, і виклик для сучасного покоління педагогів. Нині важкий час для освіти і лозунг «Боб-Строитель» є актуальним. І ми разом подолаємо всі труднощі».
Програма Форуму Центру Науки Копернік включала в себе цікаві майстер-класи по дослідницькому методу та експериментальній роботі КМО; дискусійні семінари на різні теми: «Чи робить нас наука громадянами?», «Школа відкрита на оточення» та КМО експерименти у діяльності, дослідницькі проекти: «Давайте разом виміряємо Землю», «Зірки світлу подаруй, світло ввечері вимкни» та інші.
На запрошення Центру науки Копернік працівники відділу обдарованої дитини взяли участь у роботі ІV Форуму КМО та презентували досвід роботи Дитячих наукових клубів Оболонського району.
На Форумі представлявся досвід наших колег з України – Малої академії наук України, а також досвід колег з Польщі, Грузії, Білорусії, Литви та Латвії.
У 2014р. Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київради підтримав ініціативу управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації щодо проведення дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району».
Проблема дитячої обдарованості в усі часи викликала великий інтерес у суспільстві. Зацікавленість урядовців, фахівців, батьків зрозуміла — йдеться не лише про долі окремих особистостей, а й про майбутнє країни. Адже саме талановиті, обдаровані, здатні до творчості люди, створюють нові теорії та нові технології, пропонують нові шляхи розвитку, рятують нас у кризових ситуаціях.
386 педагогів, 11 практичних психологів з 17 закладів освіти району взяли участь у реалізації проекту, метою якого є: збереження та примноження інтелектуального потенціалу на всіх етапах розвитку дитини, розробка та реалізація механізмів виявлення та підтримки обдарованих дітей.
I етап експерименту був присвячений оперативному нарощуванню професійної компетенції управлінських та психолого-педагогічних кадрів за темами: «Формування готовності до роботи з обдарованими дітьми», «Управлінська компетентність в організації роботи з обдарованими дітьми», «Педагогіка індивідуалізації та складові професійної компетентності педагога у роботі з обдарованими дітьми», «Особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з підвищеним рівнем пізнавальної активності». Процес оптимізації управлінського та педагогічного потенціалу став важливим ресурсом забезпечення належних умов для розвитку обдарованої особистості.
Важливим досягненням I етапу експерименту стало створення моделі діагностики та виявлення передумов інтелектуально обдарованих дошкільників та молодших школярів, в основі якої покладено метод спостереження за дітьми у спеціально створеному розвивальному середовищі, під час здійснення ними власної науково-дослідницької діяльності.
Апробація діагностичного інструментарію відбулась. Перші банки даних про дітей з підвищеним рівнем пізнавальної активності створені.
З метою створення життєздатної системи розвитку інноваційної педагогічної майстерності в районі започаткований новий проект «Педагогічна наукова майстерня».
У науковій майстерні педагоги спілкуються, думають і опікуються дітьми по іншому. Вони вчаться переходити від навчання до розвитку, вірити в кожну дитину і розвивати здібності кожного.
Ефективна взаємодія педагога і дитини неможлива без звільнення педагога від стереотипів. Саме в науковій майстерні розвивається власний потенціал педагога, зростає його рівень самоосвіти, самосвідомості, формується реальний погляд на сучасне життя. Педагоги оволодівають новими засобами і новим змістом освіти для обдарованої особистості, опановують технології розвитку і виховання.
Вирішення проблеми розвитку обдарованої дитини актуалізує необхідність максимального зближення науки і практики.
В Оболонському районі започаткована співпраця в рамках науково-дослідницької роботи з: Інститутом післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, Інститутом обдарованої дитини НАПН України, Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова, лабораторією обдарованості Інституту психології НАПН України імені Г.С. Костюка, Малою академією наук України та Інститутом модернізації змісту освіти МОН України.
04.06.2015р. у відділі обдарованої дитини відбулася зустріч з професором, завідувачем лабораторії психології обдарованості Інституту психології імені Г.С.Костюка, Музикою О.Л.
Був підписаний договір про співпрацю між Інститутом психології імені Г.С.Костюка НАПН України та управлінням освіти Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації.
Предметом договору є співробітництво у сфері навчально-методичної, психолого-педагогічної, науково-експериментальної, організаційної та іншої діяльності щодо використання результатів наукових досліджень у практиці, сприяння розвитку психологічної науки і освіти з урахуванням досягнень провідних вітчизняних і зарубіжних наукових шкіл, а також для підвищення ефективності та педагогічної, виховної, методичної, викладацької, наукової та інших видів діяльності.
Основні напрямки співпраці
2.1. Проведення спільних експериментальних досліджень, спрямованих на підтримку обдарованих дітей на всіх рівнях освіти.
2.2. Впровадження результатів наукової роботи лабораторії психології обдарованості Інституту за проблемою "Підтримка та розвиток обдарованості" у практичну діяльність роботи відділу обдарованої дитини управління освіти Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації, зокрема: ціннісних аспектів, розуміння сутності обдарованої особистості і природи обдарованості, основних теоретичних підходів до ідентифікації обдарованості, психологічних механізмів успішної діяльності обдарованої дитини, проектування програм розвитку.
2.3. Надання Інститутом психолого-методичної та іншої допомоги.
2.4. Обмін досвідом щодо психолого-педагогічного супроводу обдарованої дитини в системі загальної освіти, науково-методичному супроводу педагогів, які надають обдарованим дітям соціальну та педагогічну підтримку.
2.5. Організація спільних семінарів, освітніх та інших масових заходів.
2.6. Підготовка та розробка навчально-методичної літератури для потреб освітян щодо реалізації державної освітньої політики у сфері підтримки обдарованої дитини.
В закладах освіти розпочався регіональний експеримент за науково-методичним проектом «Організаційно педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району».
Науковий керівник: Щекатунова ГаннаДмитрівна, завідувач кафедои методики та психології дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Київського університету імені Бориса Грінченка Інституту післядипломної педагогічної освіти.
Керівник проекту: Рибачек Тетяна Костянтинівна,завідуюча відділом обдарованої дитини, автор Програми «Обдаровані діти».
Творча група:
Зацаринна Наталія Петрівна, методист відділу обдарованої дитини.
Гнетецька Ольга Петрівна, психолог відділу обдарованої дитини.
Мета дослідження: створення ефективних організаційно-педагогічних умоврозвитку інтелектуально обдарованих дітей та учнівської молоді в інноваційному освітньому просторі Оболонського району.
Об'єкт дослідження: процес розвитку інтелектуально обдарованої особистості дитини та підлітка в освітньому просторі.
Предмет дослідження: організаційно-педагогічні умови розвитку інтелектуально обдарованих дітей та підлітків.
I Підготовчий січень 2015р.-січень2016р.
II. Формуючий лютий 2016р.-лютий 2019р .
III. Підсумковий березень 2019р.-березень2020р.
Жовтень 2018 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |